Об’єднатися у магічне вогняне коло сили і хоробрості, відродити традицію, відчути потужну енергію предків. Ця сакральна ідея втілена у новій виставці Михайла Демцю «Аркан». Аркан – то чоловічий гуцульський танець, що символізував союз мужів, мисливців, воїнів. Його ритуальний зміст – посвячення хлопця у чоловіки. М.Демцю нагадує глядачеві українську традицію, в якій чоловіки були хоробрими воїнами, жінки – богинями-берегинями, а природа сповнена магією і таємними силами. Роботи М.Демцю вчать пишатися національною культурою, не втратити власну ідентичність у процесі глобалізації. Виставка «Аркан» має три аспекти: заклик до об’єднання, повернення до традиції та проблема «ментальної петлі нації».
«Інше значення слова аркан – петля, що затягується на шиї. Він є у кожної людини – невидимий зашморг зі страху, самотності чи відчаю, – вважає художник. – Українці мають зняти з шиї петлю зневіри і байдужості один до одного. Ми забуваємо, хто ми такі, кажемо «моя хата скраю», боїмося. У цьому криються всі негаразди нашої нації. Щоб стати вільним процвітаючим суспільством, ми маємо повернути ту єдність, що була в наших предків, усвідомити особисту відповідальність за свою країну і народ».
«Кожна картина, представлена на виставці, просякнута етнічною колористикою, динамікою, потужною енергією, – розповідає Максим Волошин, директор галереї «Мистецька збірка». Ці роботи дійсно чарівні. Вони пробуджують в глядачеві древні архаїчні сили та інстинкти, відчуття внутрішньої свободи, радості. Картини М.Демцю горять і сяють добром».
М. Демцю – один з найвідоміших українських художників, впевнено заявляє: «Львівський експресіонізм – це я!». Михайло Демцю осучаснив традицію закарпатськогоживопису, органічно вплів у неї кращі західні практики. Його стиль і палітру ні з ким не переплутаєш. Творчість Демцю вже давно відома і визнана за кордоном, а персональні виставки проходять у Франції, Німеччині, Бельгії, Росії, Голландії.
Комментарии